piątek, 26 sierpnia 2016

pompa

Jako że mam zamiar zapewnić w swoim domu gruntową pompę ciepła to chciałbym wykorzystać możliwość chłodzenia pasywnego. Zdaję sobie sprawę że nie będzie to prawdziwa klima i przy zbyt niskiej temp podłogi może wykroplić się na niej woda (wykres moliera), ale w połączeniu z glikolowym GWC może przynieść to naprawdę niezłe efekty - jeśli w upały rzędu 28-30 stopni uda się schłodzić dom o 5 stopni to będzie luks Skontaktowałem się z firmą robiącą wymienniki - dobrali mi wymiennik 65kW. Ma dobrą cenę i mógłbym odebrać osobiście bo co miesiąc przejeżdżam w pobliży firmy  Miał ktoś do czynienia z wymiennikami tej firmy?
dane które podałem do doboru to:jakie mianowicie dane są potrzebne? temp podałem wyżej. Co mogę dopisać to:
- będą dwie pętle glikolu po 200m każdaStatycznie z odwiertów bez oddawania ciepła mógłbyś przyjąć około 13*C, z poziomego DZ około 16*C.
Natomiast podczas pracy na chłodzenie gdy będziesz dostarczał ciepło do dolnego źródła temperatury glikolu jeszcze wzrosną.

Ta sama sytuacja z temperaturą powrotu z podogówki: podczas chłodzenia nie licz na powrót z podłogi na poziomie 27-30*C tylko o ładnych kilka stopni niżej.
- dwa rozdzielacze do podłogówki w domu - łącznie wykonanie przyłączy kanalizacji będzie 11 obwodów po około 70-80m każdy.
Pompki jakie planuję zamontować do tej instalacji po obu stronach to 25/60.
glikol na wejściu 10-12stopni
podłogówka na wejściu 27-30 stopni
temp wody jaką chcę uzyskać i puszczać w podłogę około 18 stopni.
Pewnie i tak wezmę jeden model większy wymiennik tj. około 80kW żeby był zapas.
Może uda się skorzystać z doboru jeszcze w innych firmach dla porównania przyłacze wody.
Idąc dalej tym tropem chciałbym wykonać taki system chłodzenia osobiście "tymi ręcami"
Schemat podłączenia takiego układu mam przemyślany, sterowanie również - to w sumie banalna sprawa.
Jedynie co to mam problem z doborem wymiennika płytowego. Ma ktoś dostęp do jakiegoś sprawdzonego darmowego programu?
A może wie jak z grubsza policzyć moc takiego wymiennika do celów chłodzenia pasywnego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz